رانندگان بروجرد و خرم آباد بیشتر مراقب باشند!

با هزار فکر وارد اتوبان یا جاده می شوی. قرص های قلب مادر تمام شده. ایلیا تمام شب گریه کرده و شیر خشک می خواهد. کت و شلوارت را از خشک شویی نیاورده ای. یا نه دلت اصلا تب و تاب ندارد چون از خانه زنگ زدند،حال پدر اصلا خوب نیست. شاید هم مریم زنگ بزند که نازنین گم شده یا شهریار تصادف کرده ....چشمت عابرین و ماشین روبه رو یا پشت سری را نمی بند فقط عجله داری که برسی به مقصد. اما در این جور مواقع باید سعی کنی منطقی باشی. چرا که با عجله و بدخلقی ممکن است برای همیشه ایلیا بی شیرخشک بماند و هرگز به خانه پدر نرسی!

نرگس سپه وند- چندی پیش در جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کار گروه ایمنی شهری مشخص شد، بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت متعلق به شهرهای بروجرد و خرم آباد است. رییس پلیس راهور استان لرستان دراین جلسه خبر داد: در شش ماه نخست سالجاری ،تعداد 55 نفر از هم استانی های عزیز بر اثر تصادفات درون شهری فوت شده اند که 10 نفر نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است. در همین راستا مهندس اصلانی معاون امور عمرانی استاندار نیز با بیان اینکه مقوله فرهنگ می تواند در جهت کاهش تصادفات بسیار نقش آفرین باشد،گفت: تا زمانیکه خود مردم نسبت به رعایت قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی بی توجه باشند، همچنان شاهد افزایش آمار تصادفات ناگوار برون و درون شهری خواهیم بود!

تردد موتورسیکلت ها در شهر

متاسفانه بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت درون شهری استان مربوط به موتور سیکلت سواران است و وجود موتورسیکلت ها در مسیر ترافیک که عموما پایبند به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز نیستند، احتمال وقوع تصادفات را دو چندان می کند. طبق آمار پلیس راهور به منظور برخورد جدی با موتور سیکلت سواران ،در شش ماهه امسال بالغ بر 8 هزار دستگاه موتور سیکلت را در سطح استان توقیف شده و این در حالی است که بیش از 14 هزار دستگاه موتور سیکلت دیگر در سال گذشته توقیف و در پارکینک نیروی انتظامی وجود دارند!

تصادف می تواند عواقب ناخواسته ای داشته داشته باشد از جمله آسیب های دائمی ، از دست دادن یک عزیز، درآمد ، و غیره...چرا هیچ کاری برای جلوگیری از تصادف در وهله اول نمی توانیم انجام دهیم؟در خبرآنلاین دوست داریم به شما کمک کنیم و اقدامات پیشگیرانه برای تصادفات ماشین را یاد بگیرید.

1.اضطراب

راننده مضطرب یک مجرم یا کسی که چراغ قرمز را رد می کند, نیست بلکه کسی است که معمولا با صحبت کردن تلفن همراه یا ارسال پیام متنی و یا خوردن مواد غذایی در حین رانندگی از جاده غافل می شود.

2.سرعت
شما آنها را در بزرگراهها دیده اید, بسیاری از رانندگان از حد مجاز سرعت چشم پوشی می کنندسرعتشان از120و130و150هم فراتر می رود.رانندگی باسرعت بالا یکی از دلایل تصادفات است اگر سرعتتان در زمان رانندگی زیاد باشد عکس العملتان در زمان تصادف کاهش می یابد.

3.رانندگی در شب
رانندگی در نور روز می تواند خطرناک باشد اما رانندگی نزدیک شب خطر تصادف را دو برابر می کند. وقتی آن چه چیزی که پیش روی شما ست نمی توانید ببینید ,نمی توانید آن چیزی که در مقابلتان است را پیش بینی کنید.همانطور که خورشید پایین می رود ، آگاهی شما از جاده ها و اتومبیل های اطراف شما باید بالا برود.

4.باران
اگر آب و هوا بد باشد جاده ها نیز به تبع آب و هوا خطرناک می شوند . تصادفات بسیاری اغلب درروز های باران رخ می دهد: به خاطرلغزنده بودن سطوح و خطرناک بودن سطح جاده ها اتومبیل، کامیون و موتور سیکلت ها در هنگام ترمز کردن از کنترل خارج می شوند. برای جلوگیری از یک تصادف رانندگی , در زمان بارش باران باید با دقت بیشتری رانندگی کرد.

5.ورود ممنوع
نشانه توقف هرگز نباید نادیده گرفته شود، اما با وجود آن تصادفات زیادی اتفاق می افتد. هر سال، هزاران تصادفات رخ می دهد چرا که یک راننده در جهت ورود ممنوع حرکت می کند.بسیاری از تصادفات و برخورد هایی که اتومبیل ها از پهلو آسیب می بینند نتیجه رانندگی در مسیرهای ورود ممنوع است.شما باید به هر دو جهت نگاه کنید زمانی که از مسیر ورود ممنوع عبور می کنید.

و اما زمانی که تصادف منجر به فوت اتفاق می افتد!!!

محمد بیرانوند وکیل پایه یک دادگستری در خصوص تصادفات منجر به فوت ابراز داشت:
تصادفات منجر به فوت عموما دارای دو جنبه عمومی و خصوصی می باشند که مجازات حبس یا جزای نقدی به جنبه عمومی آن بر می گردد و پرداخت دیه مجازات خصوصی است كه در صورت مطالبه اولیای دم قابل اجرا و پرداخت است. براساس ماده 714 قانون مجازات اسلامی هرگاه بي احتياطي يا بي مبالاتي يا عدم رعايت نظامات دولتي يا عدم مهارت راننده يا متصدي وسيله موتوري منتهي به قتل غير عمدي شود مرتكب به شش ماه تا سه سال حبس و نيز به پرداخت ديه در صورت مطالبه از ناحيه اولياي دم محكوم مي شود. همچنین رانندگی در حال مستی، نداشتن تصدیق رانندگی، داشتن سرعت غیر مجاز، حركت دادن اتومبیل با علم به وجود نقص فنی، عدم رعایت محل عبور عابر پیاده و عبور از محل های عبور ممنوع از عوامل مشدده مجازات است كه حداقل مجازات را به میزان 3/2 حداكثر مجازات مذكور در این ماده افزایش می دهد.
باید دقت کرد بر اساس مقررات جزایی هرگاه راننده‌اي كه با داشتن مهارت و سرعت مجاز و مطمئن و رعايت ساير مقررات در حال حركت است در حالي‌كه قادر به كنترل وسيله نباشد و به كسي که حضورش در آن محل مجاز نيست( مانند اتوبان یا بزرگراه ) بدون تقصير برخورد نمايد، ضمان منتفي است.

شهروندان راننده چه می گویند؛

یوسف کلهر از کوی ارتش- گذشت داشته باشید؛ اگر در جريان ترافيک رانندگي می کنيد و اگر خودروي پشت سر شما قصد دارد سريع تر حرکت کند؛ به او اجازه عبور بدهيد. ممکن است او مشکلي داشته باشد که شما از آن بي اطلاع ايد.

رضا شکوری از اسبستان- براي رانندگي ايمن تنها داشتن مهارت هاي ابتدايي رانندگي و کنترل خودرو کافي نيست و لازم است با قوانين و اصول ايمني نيز آشنا بود.

مینا جایدری از کیو- اگر راننده خودروي جلويي ناگهان ترمز کند و شما فاصله ايمن را از خودروي جلويي رعايت نکرده باشيد؛ احتمال برخورد و تصادف بيشتر مي شود.

سینا رضایی از شصت متری- راننده هاي ديگر نمي توانند حدس بزنند، شما قصد گردش به راست داريد يا مي خواهيد تغيير مسير بدهيد! پس در این مواقع استفاده از چراغ هاي راهنماي ضروری است.

بهمن ناصرپور از دره گرم- رانندگي با سرعت بسيار کم گاهي مي تواند خطرناك تر از رانندگي با سرعتي کمي بيش از حد مجاز باشد باید توجه داشت برخی مواقع باید سرعت را کمی زیاد کرد.

آرزو سپه وند از کیو- يک راننده خوب هميشه از موقعيت ها آگاهي دارد و با استفاده از آينه ها مي داند در اطراف و پشت سرش چه مي گذرد.

مهران مرادی از کوی اساتید- کمربند ايمني را ببنديد و از همه سرنشينان هم بخواهيد از کمربند ايمني استفاده کنند.

گوهرتاج بیرانوند از ولیعصر- من به عنوان یک مادر التماس می کنم هیچ جوانی موقع رانندگی تماسی جواب ندهد یا تلگرامش را چک نکند! به فکر قلب کوچک فرزندان و دل ناآرام مادرها هم باشید.

مسلما اندیشیدن به عواقب مخرب یک تصادف که آثار زیانبار آن تا مدتها کانون خانواده را داغدار می کند،ایجاب می کند که هرگز با عجله و سهل انگاری رانندگی نکنیم.دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است پس بیایید در شهر و جاده، خاطرات خوش خانواده را به لرزه درنیاوریم.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =